سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، بخشش را دوست می دارد وناخنْ خشکی را دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 92 مرداد 28 , ساعت 10:29 صبح
دوشنبه 92 مرداد 28 , ساعت 9:18 صبح
غوره داروی شگفت انگیز لاغری برای افراد چاق است.
غوره میوه نارس انگور است که دارای طعم ترشی می باشد . غوره دارای اسیدهای آلی مانند اسید مالیک ، اسید فرمیک ، اسید سوکسینیک ، اسید اگزالیک ، اسید گلوکولیک و قند است.

این میوه برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضد عفونی کننده بدن نیز هست هم چنین اگر با سالاد میل شود ، برای لاغر کردن سودمند است .

غوره از نظر طب قدیم ایران سرد و قابض و در درمان ورم مخاط دهان و نرمی لثه ها و درمان زردی موثر است .

بیماری اسکوربوت که به دلیل کمبودویتامینC در بدن به وجود می آید ، با آب غوره درمان می شود.

آب غوره چون دارای تارتارات پتاسیم است، برای درمان سیاتیک و رماتیسم حاد بسیار مفید است.

آبغوره حرارت و صفرای بدن را دفع می کند و روده ها را ضد عفونی می کند و تقویت کننده کبداست.

برای برطرف کردنورم گلو، آب غوره قرقره کنید.

برای دفع کرم روده و تقویت معده باید مدت پنج روز آش آبغوره همراه با زیره سیاه مصرف کنید.

آب غوره درمان کننده پا درد و کمردرد می باشد و برای معالجه میتوان به مدت ده روز آش آبغوره مصرف نمود . البته از خوردن غذاهای سنگین در این مدت اجتناب کرد.


دوشنبه 92 مرداد 28 , ساعت 9:17 صبح
کسانی که در حال حرکت و دویدن هستند بیشتر از کسانی که بی حرکت هستند مورد نیش زدن قرار میگیرند زیرا بدن در حال فعالیت عرق بیشتری میکند و پشه ها را که عاشق بوی عرق هستند به خود جذب میکند.رنگ های تیره بیشتر پشه ها را به خود جذب میکنند تا رنگ های روشن پس بهتر است در تابستان لباس هایتان برنگ سفید یا رنگ های روشن باشد.
اگر شما از آن گروه هستید که از کیلومترها آن طرفتر پشه ها جذب شما می شوند و مورد هدف آنها قرار میگیرید باید بدانید که تصادفی نیست و حتمأ دلیلی دارد و این دلیل کاملأ علمی می باشد.

فعل و انفعالات شیمیایی بدن بعضی از ما باعث میشود که برای پشه ها جذاب باشیم اگر شما هم مورد علاقه پشه ها هسستید میتوانید امیدوار باشید که به مرور زمان با تغییر فعل و انفعالات بدن تان بالاخره روزی پشه ها دست از سرتان خواهند برداشت. میدانید پشه ها چه نوع انسان هایی را دوست دارند نیش بزنند ؟

کسانی که گروه خونی ” او ” دارند بیشتر مورد حمله پشه ها قرار می گیرند تا آدم هایی با گروه خونی دیگر زیرا پشه ها بطور طبیعی دارای قدرت تشخیص گروه های خونی انسان ها می باشند.

کسانی که آبجو می خورند بیشتر بوسیله پشه ها نیش زده میشوند.

شب هایی که ماه پر است پشه ها 500 برابر فعالتر میشوند و کلأ پشه ها در صبح سحر و غروب فعالیت شان بیشتر میشود و ممکن است برای رسیدن به هدف شان چند کیلومتر پرواز کنند جالب است که بدانید فقط پشه های ماده نیش میزنند و پشه های نر کاری به کسی ندارند.

بوی عرق پا پشه ها را به خود جذب میکند اگر میخواهید از نیش پشه ها در امان باشید پاهایتان را با آب و صابون بشویید .

زنهای حامله دو برابر بیشتر مورد حمله پشه ها قرار میگیرند تا زنانی که حامله نیستند و این بخاطر وجود کربن دیوکسید در نفس خانم های حامله می باشد که توجه پشه ها را جلب میکند همچنین بالا بودن حرارت بدن زن های حامله باعث عرق کردن و در نتیجه جذب پشه ها بوسیله بوی عرق میشود.


دوشنبه 92 مرداد 28 , ساعت 9:12 صبح

ریشه نعمت‌ها چیست؟

در جامعه حال حاضر شاید بتوان گفت متاسفانه برخی از افراد به هر چیزی در زندگی خود توجه می‌کنند به جز والدین این پشتیبان‌های واقعی زندگی و تنها سرمایه اصلی زندگی هر فرد.

پدر یکی از والدین زندگی هر شخص است البته اگر از وجود وی و یا مادر از ابتدای زندگی محروم نباشد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جایگاه پدران و حقوقی که فرزندان نسبت به وی دارند از جایگاه ویژه‌ای در مبانی دینی برخوردار است که در ادامه به نکاتی در این رابطه اشاره می‌شود:

آگاهی از حق پدر و ارزش و منزلت وی گام نخست در احسان به اوست. رسول خدا(ص) فرمود: رضایت پروردگار رضایت پدر و خشم پروردگار نیز در خشم پدر است.

پدر، ریشه نعمت‌ها

امام سجاد(ع) می‌فرماید: حق پدرت این است که بدانی او ریشه تو و تو شاخه او هستی و بدان که اگر او نبود تو نیز نبودی، پس هرگاه در خودت نعمتی یافتی که شادمانت می‌کند بدان که پدرت برای تو ریشه آن نعمت است و حمد خدا به جای آور و به اندازه آن نعمت از او شکرگزار باش.

امام رضا(ع) هم در این باره فرمود: بر تو باد به فرمانبرداری از پدر و نیکی به وی و فروتنی و خاکساری در برابر او و بزرگ داشتن و گرامی داشتن او و نیز آرام سخن گفتن در حضورش، زیرا پدر ریشه و پسر شاخه اوست. اگر پدر نبود خدا پسر را هم تقدیر نمی‌کرد. اموال و آبرو و جانتان را برایشان بذل کنید که ... جان و مال تو برای پدر است،‌ پس در دنیا از پدران به نیکی پیروی کنید و پس از مرگشان برای آنان دعا و طلب رحمت کنید... .

البته این، بدان معنا نیست که پدر حق جفا بر فرزند داشته باشد،‌ بلکه اگر جفا کند گرفتار عاق فرزند شدن می‌شوند.

راوی از امام صادق(ع) پرسید: مرد از مال فرزندش چه مقدار حق دارد؟ فرمود: به اندازه غذای روزانه و بدون اسراف، آن هم هنگام احتیاج و ناچاری. راوی پرسید: پس درباره این سخن پیامبر(ص) چه می‌گویید که به مردی فرمود: «تو و مالت از آن پدرت هستید؟» امام (س) فرمود: آن مرد پدرش را نزد پیامبر(ص) آورد و گفت: ای رسول خدا! پدرم درباره میراث مادری‌ام به من ستم کرده است. پدرش گفت: من آن را برای همین اندازه و خودم هزینه کردم. پیامبر به فرزند فرمود: خودت و مالت از آن پدرت هستید و این در حالی بود که نزد آن پدر مالی نبود. آیا (به گمان شما) رسول خدا (باید آن) پدر را به سود فرزند زندانی می‌کرد؟

استمرار نیکی به پدر

امام رضا(ع) ضمن توصیه به دعا برای پدر پس از مرگ وی می‌فرماید: روایت شده که هرکس در حیات پدرش با او نیکی کند ولی پس از وفاتش برای او دعا نکند خدا او را «قاطع رحم» نام می‌نهد.

امام باقر(ع) فرمود: اگر کسی به والدین خود در زمان حیات آن دو نیکوکار بود ولی پس از مرگ آنان بدهکاریشان را نمی‌پردازد و برای آنان استغفار نمی‌کند خدا وی را عاق والدین به شمار می‌آورد.

منبع:

مفاتیح‌الحیات، مولف: آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، ناشر: مرکز نشر اسراء، نوبت چاپ: سوم، بهار 1391


یکشنبه 92 مرداد 27 , ساعت 8:41 صبح
چاقی و اضافه وزن از جمله مواردی است که این روزها در میان جوانان بسیار دیده می شود. استفاده از مواد غذایی مانند فست فودها یا شیرینی های مختلف از مهمترین دلایل چاقی هستند اما برخی افراد بدون آنکه از این خوراکی ها استفاده کنند چاق می شوند
  بسیاری دلیل اصلی چاقی را پرخوری و استفاده از مواد غذایی نامناسب برای بدن  می دانند اما پزشکان پس از سال ها تحقیق به موارد دیگری نیز دست پیدا کرده اند که میتوانند به روند افزایش وزن کمک کنند. این موارد شاید خیلی به نظر تاثیر گذار نباشند اما به طور پنهانی بدن را اذیت خواهند کرد.


** افسردگی اولین موردی است که باعث افزایش وزن می شود. متخصصین تغذیه به این نکته رسیده اند که احساس افسردگی و سرخوردگی در انسان می تواند باعث بروز چاقی شود. افسردگی حالتی برای بدن ایجاد می کند که چربی ها به راحتی جذب می شوند و سریعا در جای خود قرار می گیرند. همچنین قرص هایی که برای درمان این بیماری مصرف می شود شاید تنها برای شاداب کردن باشند اما می توانند باعث جذب موادی مانند قند و چربی شوند.

** گوارش آرام و مشکلاتی که برای این دستگاه بدن به وجود می آید یکی از دلایلی است که می تواند باعث چاقی شود. افرادی که روزانه سه بار به دستشویی می روند از این مورد مستثنی هستند اما اگر کمتر از این به دستشویی مراجعه می کنید حتما دچار مشکلات گوارشی و گوارش ارام هستید به همین علت ممکن است طی چند هفته دچار اضافه وزن شود.

** نبود ویتامین و مواد مغذی خاص در بدن دلیل دیگری برای چاق شدن است. کمبود وتامین دی، منیزیم یا اهن میتوانند سیستم بدن را مجبور به جذب بیشتر چربی کنند. همچنین در صورت نبود مواد مغذی بدن انرژی لازم برای فعالیت های بدنی را نداشته و خیلی زود قوای خود را از دست می دهد. با نبود انرژی فرصت ورزش کردن و سوزاندن چربی های اضاقی از شما گرفته خواهد شد و به مرور وزنتان افزایش می یابد.

** اگر سن شما بالارفته است و وارد دهه چهارم زندگی خود شده اید باید منتظر افزایش وزن باشید زیرا میزان سوزاندن کالری در این سن رو به کاهش می رود و دیگر نمی توانید به مانند جوانی وزن خود را کنترل کنید.. افزایش وزن در دوران میانسالی و کهنسالی تنها با پرهیزهای غذایی انجام ورزش به طور منظم کنترل می شود.


یکشنبه 92 مرداد 27 , ساعت 8:38 صبح
رژیم گرفتن یکی از سخت ترین کارهای دنیا برای افراد چاق است زیرا این افراد عادت به خوردن کرده اند و حال کاهش میزان غذای ورودی می تواند مانند عذابی برای آن ها باشد. به همین دلیل است که بیش از 50 درصد رژیم های غذایی شکست خورده هستند.
  نخوردن و رژیم گرفتن می تواند راهی برای لاغر شدن باشد اما نیاز به اراده و خواست قوی دارد که هرکسی نمی تواند از پس آن برآمده و وزنش را کم کند. پزشکان برای آنکه بتوانند با شکست در رژیم های غذایی مقابله کنند راه های مختلفی را پیشنهاد می دهند.

این راه های باعث می شود تا افراد بدون آنکه رژیم گرفته باشند وزنشان کم شود. البته این نکته را نیز باید در نظر داشت که این روش ها کنار ورزش کردن می توانند غوغا کنند.

** هیچگاه صبحانه را فراموش نکنید زیرا اولین اشتباهی که افراد چاق انجام می دهند رد کردن وعده صبحانه است. رد کردن صبحانه باعث می شود تا در طول روز میزان غذای بیشتری را وارد بدن کنید که این خود راهی برای افزودن وزن است. همچنین خوردن صبحانه باعث می شود تا ویتامین ها زودتر به بدن برسند و سالم تر باشید.

** کمی زمان خواب خود را افزایش دهید تا وزن بیشتری کم کنید. افزودن زمان خواب به معنای دیرتر رفتن به سرکار نیست بلکه می توانید زودتر بخوابید تا هم خوابی بیشتری داشته باشید و هم صبح سرحال باشید. پزشکان به این نتیجه رسیده اند که افزایش زمان خواب حتی به میزان بسیار کم می تواند باعث کاهش بیشتر وزن به میزان 5 کیلوگرم باشد. معمولا افرادی که مشکلاتی در خواب دارند بیشتر گرسنه می شوند.

** چای سبز را به عنوان بهترین دوست خود بشناسید زیرا هیچ نوشیدنی دیگری نمی تواند به جای این چای برای شما عمل کند. تا به حال پزشکان زیادی بوده اند که معجزات این چای را تصدیق کرده اند. چای سبز می تواند به روند کالری سوزی کمک کرده و همچنین چربی ها را خیلی راحت آب می کند.

** جویدن آدامس را آغاز کنید تا کمتر میل به غذا داشته باشید. جویدن آدامس های بدون شکر با طعم هایی مانند نعنا باعث می شود تا حالت گرسنگی از انسان گرفته شده و نیازی به خوردن غذا در خود نبیند. معمولا افرادی که تلویزیون تماشا می کنند یا در حال چرخ زدن در نت هستند بدون توجه به میزان غذای ورودی هرچه که می توانند در شکم خود میریزند این درحالی است که این افراد می توانند به جای خوردن غذا آدامس بجوند.

** در اینکه نمک کالری ندارند شکی نیست ولی این باعث نمی شود که خوردن آن باعث چاقی نخواهد شد. با خوردن میزان زیادی نمک شما گرسنه تر می شوید و این بدین معنی است که نیاز به نوشیدن میزان زیادی آب یا نوشابه های شیرین دارید پس خیلی سریع چاق شده و وزنتان افزایش می یابد.

** از نظر روحی خودتان را تقویت کنید تا انگیزه برای ادامه روند کاهش وزن داشته باشید. بهترین کار نگه داشتن لباس های قدیمی است که سایزهای بسیار زیادی داشته اند. هر از چند گاهی تعدادی از آن ها را به تن کنید تا متوجه تغییرات گسترده ای که در خودتان ایجاد کرده اید شوید. دیدن و حس کردن این میزان لاغری می تواند شما را هر لحظه به کاهش وزن علاقه مندتر کند.

پنج شنبه 92 مرداد 24 , ساعت 5:5 عصر

 


پنج شنبه 92 مرداد 24 , ساعت 5:4 عصر

 

 

 

فرقـے نمـے کند !!

بگویم و بدانـے …!

یا

نگویم و بدانـے..!

فاصله دورت نمی کند …!!!

در خوب ترین جاے جهان جا دارے …!

جایـے که دست هیچ کسـے به تو نمـے رسد.:

دلــــــــــــــم…..!!!

 


پنج شنبه 92 مرداد 24 , ساعت 5:3 عصر
سخنان و مناجات و اشعار دکتر علی شریعتی
خدایا:

به من زیستنی عطا کن که در لحظه مرگ

بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم

و مردنی عطا کن که بر بیهودگی اش سوگوار نباشم

بگذار تا آن را من خود انتخاب کنم

اما آنچنان که تو دوست داری
انسان.................

آنکه زیباتر سخن میگوید، کسی است که زیباتر هم می اندیشد و آنکه بهترین تعبیر را برای ادای مفهومی یا احساسی برگزیده است، کسی است که آن مفهوم و احساس را به بهترین گونه اش، تلقی کرده است.((دکتر شریعتی))

****

سفر از آسمان ها از روی زمین آغاز نمی شود از درون شهرها و آبادیها از درون خانه ها و بستر ها آغاز نمیشود از زبر خاک، از عمق زمین باید به آسمان پرواز کرد آن آسمان این سقف کوتاه در زرورق گرفته کودن که بر سر ما سنگینی میکند،نیست.  ((دکتر شریعتی))

***

آدمهای بزرگ، کسانیکه خود بسیارند، نیازی به هموطن ندارند. 
کسانیکه خود آزادند از زندان به ستوه نمی‌آیند.
آدمهای حقیرند که به ازدحام محتاجند.
((دکتر شریعتی))


چگونه زیستن را تو به من بیاموز

چگونه مردن را من خود خواهم آموخت

پنج شنبه 92 مرداد 24 , ساعت 4:58 عصر

همیشه دیر است...

همیشه دیر است و همیشه باید حساب کرد که فرصت نیست و هرگز سخنی را که میشود امروز گفت ، کاری را که میشود امروز کرد نباید به فردا گذاشت زیرا همیشه دیر است.

بر خلاف کسانی که مصلحت اندیش اند و می گویند هنوز زود است،من می گویم که همیشه دیر است.

هر کاری را که می خواهیم بکنیم کاری است که لااقل باید صدها سال پیش می کردیم.

بنابر این دیر شده هر کار که باشد ، این است که فرصت نیست کار امروز را به فردا بیافکنیم.

این روایت که فرموده اند : « برای دنیایت آنچنان کار کن که گویی همیشه زنده خواهی ماند و برای آخرتت آنچنان که گویی فردا می میری » چقدر عالی است .

به این معنا است که برای کارهای زندگی فردی و مادی و شخصی ات فکر کن که همیشه وقت هست اما برای کار مردم و آنچه که درمسیر اصالت کار و مسئولیت انسانی است - کار برای دیگران و جامعه و انسانیت - دستپاچه باش ، همیشه بیاندیش فردا دیگر نیستی.

این است که من همیشه حرف آخر را اول می زنم چون نگرانم اگر از اول شروع کنم و به مقدمه چینی و امثال اینها بپردازم دیگر به حرف آخر نرسم.

                                                                              «دکتر علی شریعتی »


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ